Streep door verkoop Maranathakerk Nijmegen

De weerstand was te groot.

De verkoop van de protestantse (voormalig gereformeerde) Maranathakerk te Nijmegen is van de baan en gaat definitief niet door.

De protestantse (voormalig gereformeerde) Maranathakerk te Nijmegen.

De plannen om de Maranathakerk aan de Steenbokstraat te verkopen leidde tot grote tegenstand die op ruzie dreigde uit te lopen. De kerkenraad is nu van plan de (voormalig hervormde) Petruskerk aan de Schependomlaan in de wijk Hees te verkopen. Dat is de uitkomst van een maandenlang bezinningsproces binnen de Protestantse Gemeente Nijmegen. De voorzitter van de kerkenraad, B. de Gooyert, verklaarde dat de kerkenraad niets liever wil dan de rust in de gemeente te bewaren.

Dat de verkoop van een kerkgebouw geen kille, zakelijk overeenkomst is bleek ook hier weer. Door de grote onrust daarover zette de kerkenraad de verkoop destijds al op een laag pitje, maar deze is nu dus definitief van de baan.