Verbouwing Steenwijker Onnastraatkerk hervat

De verbouwing van de voormalige gereformeerde kerk aan de Steenwijkse Onnastraat en de herbouw van het bijbehorende kerkelijk vergadercentrum De Schutse is na anderhalf jaar weer hervat.

De kerk en de plannen voor de verbouwde Schutse (beeld: Frion).

Zorginstelling Frion gaat op deze locatie – zoals we al eerder meldden – achtendertig zorgappartementen bouwen voor haar cliënten, oudere mensen met een verstandelijke beperking die ook vormen van dementie krijgen. Frion kreeg na aanpassing van het oorspronkelijke ontwerp van de welstands- en monumentencommissie toestemming om verder te gaan met de omvangrijke verbouwing. Het inmiddels afgebroken kerkelijk vergadercentrum De Schutse wordt herbouwd en krijgt dezelfde kruisvorm als de kerk.

Het is de bedoeling dat Zorginstelling Frion een bijeenkomst gaat houden voor mensen die vragen hebben over de bouw van de appartementen. Of dat een fysieke bijeenkomst in de zeer ruime kerk zal zijn (met inachtneming van de anderhalve meter regels), moet worden afgewacht. Zo niet, dan wordt de bijeenkomst online gehouden. Verwacht wordt dat de appartementen in juni 2021 zullen worden opgeleverd.