Rehoboth Bellingwolde verkocht

Het voormalige gereformeerde kerkje ‘Rehoboth’ te Bellingwolde in de provincie Groningen, is op 16 december 2020 eindelijk verkocht.

‘Rehoboth’ werd in 1898 gebouwd en in 1899 als gereformeerd evangelisatiekerkje in gebruik genomen.

Het kerkje is gekocht door een particulier die het gebouwtje zelf wil gaan gebruiken. Rehoboth krijgt dus geen maatschappelijke functie meer. De koop werd op 16 december 2020 definitief gesloten. De burgerlijke gemeente wilde geen sloopvergunning verlenen, omdat men het kerkje een belangrijk onderdeel vond van het beschermd dorpsgezicht. De kerkenraad van de Protestantse Gemeente Bellingwolde besloot daarop eveneens het kerkje toch maar niet te slopen en uiteindelijk is men er dus in geslaagd een particuliere koper te vinden, zodat de lang dreigende sloop nu dus definitief van de baan is.