Opening Emmaüskerk te Barneveld

Voormalig gereformeerde ‘Bethelkerk’ werd verbouwd en straks officieel geopend als ‘Emmaüskerk’.

Op vrijdag 29,  zaterdag 30 en zondag 31 oktober 2021 wordt in Barneveld een feestelijk weekend gehouden in verband met de opening van de Emmaüskerk.

De nieuwe entree van de Emmaüskerk (foto: Protestantse Gemeente Barneveld).

De bijeenkomst op vrijdag de 29ste is bestemd voor genodigden en gemeenteleden en begint om acht uur. Classispredikant W. van Iperen zal de openingswoorden uitspreken, terwijl daarna een gemeentelid de officiële openingshandeling zal verrichten. Ook de architect is present en geeft uitleg over de verbouwing. Deze avond is te volgen via de livestream van de Emmaüskerk.

Op zaterdag 30 oktober wordt vanaf 11 uur Open Huis gehouden, die muzikaal geopend wordt met orgelspel door Jacob van der Meer. Vervolgens wisselen allerlei activiteiten elkaar af, terwijl de dag om 18 uur besloten wordt ‘met soep en een broodje’.

Op zondag 31 oktober a.s. vindt uiteraard de officiële openingsdienst plaats onder leiding van de predikanten. Daarbij spelen ook een Projectkoor en Revelation een rol. Beloofd is dat het een dienst ‘voor jong en oud’ wordt. Om 18 uur vindt een muzikale dienst plaats met medewerking van het muzikaal ensemble Kavóka uit Kampen en ds. W. van Iperen. Ook deze beide diensten kunnen worden gevolgd via de livestream.