Sneker Zuiderkerk en Oosterkerk in de verkoop

Vandaag sluitingsdatum inschrijving (13 april 2022).

Zoals we al eerder berichtten wordt in Sneek de Grote- of Martinikerk verbouwd en doet de Protestantse Gemeente te Sneek daarvoor in de plaats de twee andere kerken in de verkoop.

De voormalig gereformeerde Zuiderkerk te Sneek.

Daarbij gaat het om de voormalig gereformeerde Oosterkerk samen met de kosterswoning aan de Leeuwarderkade en de voormalig gereformeerde Zuiderkerk met bijbehorende kosterswoning aan de Rienck Bockemakade. De sluitingsdatum van de inschrijving is vandaag (13 april 2022).

De Oosterkerk dateert van 1954 en heeft geen monumentale status. De Zuiderkerk werd in 1888 gebouwd en werd evenmin aangemerkt als monument. Vooral de Zuiderkerk werd in de loop der jaren stevig verbouwd, wat ook flinke consequenties had voor de voorgevel. Zo werd in de jaren ’70 een flinke renovatie uitgevoerd.

De voormalig gereformeerde Oosterkerk te Sneek.

Wanneer de ‘laatste dienst’ in de beide kerken gehouden wordt is nog niet bekend, zo deelde de kerkenraad al eerder aan de redactie van GereformeerdeKerken.info mee.