‘Ichthuskerk’ Emmen nu van CGK

PKN-gemeente kan er nog vijf jaar blijven kerken.

Op 8 juni 2022 om 15.30 uur werd bij de notaris de overeenkomst getekend tussen de Christelijke Gereformeerde Kerk en de Protestantse Gemeente Emmen met betrekking tot de verkoop van de (voormalig gereformeerde) Ichthuskerk.

De Ichthuskerk te Emmen

Vanaf deze datum is de Christelijke Gereformeerde Kerk eigenaar van de Ichthuskerk en Is de Protestantse Gemeente Emmen medegebruiker. De komende periode buigt de kerkenraad van de Protestantse Gemeente zich nog over de gebruikersovereenkomst die in overleg met Christelijke Gereformeerde Kerk in concept opgesteld werd. In deze overeenkomst zijn de afspraken vastgelegd met betrekking tot het medegebruik van de protestantse Ichthusgemeente.

De kerkenraad van de Protestantse Gemeente te Emmen is “ondanks alles blij en dankbaar dat ons kerkgebouw de komende vijf jaar voor ons beschikbaar blijft en dat het een kerk in de wijk blijft. Een intensieve, emotionele periode wordt zo na drie jaar afgesloten”.