“De Ark” nu PKN-kerk van Dronten

Laatste dienst in de Open Hof.

De Protestantse Gemeente Dronten neemt op zaterdag 25 juni 2022 groots afscheid van de Open Hof als protestantse (voormalig hervormde) kerk.

‘De Ark’ te Dronten.

Op die datum wordt daar ‘s middags een open dag gehouden met allerlei activiteiten, zoals een mini-bazar, een boekenmarkt, het rad van fortuin en allerlei kinderspelletjes. Verder is er gelegenheid om de kerkzaal te bezoeken. Bovendien bespelen drie organisten het orgel en er is uitleg bij enkele bijzondere onderdelen van de kerk. De dag daarna wordt in de Open Hof de laatste kerkelijke viering  gehouden.

Alleen in de (voormalig gereformeerde) kerk De Ark worden dan nog kerkdiensten gehouden, zoals we al eerder meldden; deze kerk werd enige tijd geleden aangewezen als toekomstig protestants kerkgebouw van Dronten. De Ark werd daarom verbouwd.