Opening ‘Ons Centrum’ van Geref. Kerk Enter

Het vergadercentrum van de Gereformeerde Kerk te Enter, het achter de kerk gelegen “Ons Centrum” aan de Populierenlaan, heeft het afgelopen jaar een heuse metamorfose ondergaan.

‘Ons Centrum’, achter de gereformeerde kerk te Enter.

Het gebouw wordt door eigen gemeenteleden en door andere groepen intensief gebruikt, en was was na jaren toe aan een flinke opknapbeurt. Veel vrijwilligers hebben zich dan ook ingespannen om van Ons Centrum een fris ogend, modern en multifunctioneel ontmoetingscentrum te maken. Het gebouw is nu klaar voor de toekomst en kan weer volop gebruikt worden voor allerlei bijeenkomsten.

De opening van ‘Ons Centrum’ had op zaterdagmiddag 16 juli 2022 om 15.00 uur plaats en velen namen de geboden gelegenheid te baat het nieuwe centrum te komen bekijken.

Interieur van een van de zalen van ‘Ons Centrum’ (foto: Entersnieuws.nl).

De zalen van het kerkgebouw worden natuurlijk geregeld gebruikt voor kerkelijke activiteiten, zoals voor kerkenraadsvergaderingen, clubs en kindernevendienst, maar ze zijn ook beschikbaar voor verhuur voor bijvoorbeeld vergaderingen, recepties, workshops en verjaardagen.

Ons Centrum’ heeft de beschikking over een grote zaal met een groot podium en biedt plaats aan 110 personen. Indien gewenst kan de zaal voor minder grote bijeenkomsten in tweeën gedeeld worden. Bovendien zijn er nog twee kleinere zalen in het complex. Een ruime kelder voor ongeveer dertig personen leent zich uitstekend voor creatief werk en er zijn bovendien een beamer en een mooie bar aanwezig.