Verbouwing Kruiskerk Heerenveen gereed

Op vrijdag 26 maart 2021 begon de verbouwing van de in 2012 buiten gebruik gestelde monumentale protestantse (voormalig gereformeerde) Kruiskerk te Heerenveen.

De voormalige gereformeerde ‘Kruiskerk’ te Heerenveen.

In het voormalige bedehuis aan de Burgemeester Falkenaweg 12 werden twee woonhuizen met in totaal achtenveertig appartementen gebouwd voor ouderen met dementie die niet meer zelfstandig thuis kunnen wonen.

De Kruiskerk werd in 1921 in gebruik genomen en deed tot 2012 dienst als kerkgebouw van de Protestantse Gemeente Heerenveen. Ondanks én dankzij de verbouwing – die nu gereed is – kon worden gerealiseerd dat de kerk goed behouden is gebleven, al werd een nieuw gedeelte in dezelfde stijl aangebouwd. Tijdens een Open Dag wordt op zaterdag 10 september 2022 (op afspraak) een rondleiding gehouden.