Orgel Menorah Drachten naar La Rochelle

Het eind 2021 verkochte orgel van de protestantse (voormalig gereformeerde) kerk Menorah in Drachten, waar op 17 april 2021 het vijftigjarig jubileum gevierd en op 27 juni 2021 de laatste dienst gehouden werd, gaat naar een kerk in La Rochelle in Frankrijk, zo is nu bekend gemaakt.

Het orgel van de Menorah te Drachten (foto: Reliwiki).

De komende tijd zal het Menorah-orgel in de betreffende Franse kerk worden ingebouwd. Het gaat om de rooms-katholieke ‘Eglise du Sacré Coeur‘ (Kerk van het Heilig Hart) in La Rochelle, een havenstad aan de westkust van Frankrijk, gelegen aan de Atlantische Oceaan. Die kerk werd op 7 oktober 1900 ingehuldigd door de toenmalige burgemeester en gezegend door de bisschop, mgr. Bonnefoy. De inwijding vond eerst op 15 november 1921 plaats.