Arnhemse Salvatorkerk krijgt glas-in-loodramen

De protestantse (voormalig gereformeerde) Salvatorkerk aan het Salvatorplein in Arnhem-Zuid krijgt glas-in-loodramen.

De protestantse (voormalig gereformeerde) ‘Salvatorkerk’ is een van de twee protestantse kerkgebouwen in Arnhem.

Op zondag 25 februari 2024 was het eerste glas-in-loodraam al te bewonderen, maar over enkele weken wordt een tweede raam geplaatst. Daarna komen er nog twee ramen waardoor, zo hopen de kerkrentmeesters van wijk Zuid, het kerkgebouw en vooral ook de kerkzaal door het invallende licht ‘een heel mooi aanzien krijgt’.

Twee van de glas-in-loodramen (foto: ‘Zuiderbrief’).

De twee laatste ramen zijn nog niet klaar. Ze worden door vrijwilligers gemaakt en zullen later geplaatst worden.  Dat is niet alleen een tijdrovende, maar ook een kostbare zaak. Inmiddels is € 2.000 binnen, maar het streefbedrag is € 4.000, zodat de gemeenteleden om een bijdrage is gevraagd. Dat doel zal vast en zeker wel bereikt worden.

Translation into English:

Arnhem Salvator Church to Receive Stained Glass Windows

The Protestant (formerly ‘Gereformeerd’) Salvator Church, located at Salvatorplein in Arnhem-Zuid, is set to receive stained glass windows. On Sunday, February 25, 2024, the first stained glass window was already on display, but in a few weeks, a second window will be installed. Following that, two more windows will be added, with the hope of giving the church building, and especially the church hall, a “very beautiful appearance” with the incoming light, according to the church wardens of the South district.

The last two windows are not yet completed. They are being crafted by volunteers and will be installed later. This is not only a time-consuming process but also an expensive one. Currently, €2,000 has been raised, but the target amount is €4,000, prompting the congregation to be asked for contributions. It is likely that this goal will be achieved without a doubt.