Vanaf heden Engelse vertaling op deze website

English translations on this website.

Het aantal lezers in het buitenland maakt – net als het totale aantal volgers van de website GereformeerdeKerken.info (in februari jl. 52.250) – een gestage groei door.

Vooral in de Amerikaanse staat Michigan, maar ook elders in de wereld waar Nederlanders zijn neergestreken, worden de artikelen steeds meer gelezen, zo blijkt uit reacties. Opgemerkt werd dat het aantal volgers in het buitenland kan toenemen als van de op de website gepubliceerde artikelen een Engelse samenvatting wordt gepubliceerd. Veel van oorsprong (gereformeerde) Nederlandse emigranten naar Amerika zijn immers vaak min of meer veramerikaanst en hebben weliswaar nog steeds belangstelling voor hun land en kerk, maar beheersen de Nederlandse taal intussen vaak minder.

Besloten is dat met enige regelmaat te gaan doen. We zijn daarmee inmiddels begonnen bij de boekbespreking over 100 jaar Opstandingskerk in Woerden, dat op 28 februari 2024 op deze website gepubliceerd werd. De Engelse samenvattingen zullen in het vervolg onderaan het Nederlandse artikel worden opgenomen. Ze worden vervaardigd via ChatGPT.

Translation into English:

The number of readers abroad is steadily increasing, just like the total number of followers of the website GereformeerdeKerken.info (52,250 in February of this year).

Especially in the American state of Michigan, but also elsewhere in the world where Dutch people have settled, the articles are being increasingly read, as evidenced by reactions. It has been found that the number of followers abroad can increase if English summaries of the articles published on the website are provided. Many originally (reformed) Dutch emigrants to America have, after all, often become Americanized and, although they still have an interest in their country and church, they often have less mastery of the Dutch language by now.

It has been decided to do this regularly. We have already started with the book review of 100 years of Opstandingskerk in Woerden, which was published on this website on February 28, 2024. The English summaries will be included at the bottom of the Dutch article from now on. They will be generated via ChatGPT. Uiteraard worden deze vertalingen voorafgaande aan publicatie op deze website voor de zekerheid op feitelijkheid gecontroleerd.