Kerkzaal Nijkerkerveen officieel ingewijd

De kerk heeft nu ook een eigen boekenhuisje.

De kerkzaal van de Gereformeerde Kerk  te Nijkerkerveen, maar ook de kosterswoning, zijn op zondag 3 maart 2024 opnieuw officieel in gebruik genomen.

Op weg naar de ‘kliederkerk’ (in de zaal achter de kerkzaal) en ook om de kerk te bekijken.

Beide gebouwen hebben een flinke opknapbeurt achter de rug, al werden sinds 18 februari al weer kerkdiensten in de kerkzaal gehouden. Alleen de gordijnen moeten nog opgehangen worden, maar voor het overige heeft de kerkzaal een frisse aanblik gekregen, van oude en nieuwe kwaliteit.

Ook de naast de kerk gelegen kosterswoning heeft een flinke beurt gehad. Daar zijn nieuwe vloeren aangebracht, nieuwe binnendeuren, een nieuwe verlichting, een nieuwe trap, nieuw gestucte muren  en bovendien is alles in de verf gezet. De heuglijke feiten werden met een kliederkerkdienst en een high tea gevierd. De gemeenteleden konden de vernieuwde kerk natuurlijk ook bekijken

Een ‘boekenhuusje’.

Het boekenhuisje voor de kerk werd officieel in gebruik genomen (foto: Nijkerkerveen.org, door Kees van den Heuvel).

Tijdens de feestelijke heropening van de gerenoveerde kerkzaal openden twee gemeenteleden het boekenkastje (‘het boekenhuusje’), dat vooraan de Vrouwenweg staat, vlak voor het kerkgebouw. Er kunnen boeken in gelegd worden, maar je kunt er ook boeken uithalen.

Translation into English:

Church Hall in Nijkerkerveen Inaugurated

The church now also has its own little book house.

The church hall of the Reformed (Gereformeerde) Church in Nijkerkerveen, as well as the caretaker’s residence, were officially re-opened on Sunday, March 3, 2024.

Both buildings have undergone significant renovations, although church services had already resumed in the church hall since February 18. Only the curtains need to be hung, but otherwise, the church hall has been given a fresh appearance, combining elements of both old and new quality.

Adjacent to the church, the caretaker’s residence has also received a major overhaul. New floors, interior doors, lighting, staircase, freshly plastered walls, and a fresh coat of paint have been applied. These joyous occasions were celebrated with a “messy church service” and a high tea. Congregants were also invited to tour the renovated church.

A ‘book house’.

During the festive reopening of the renovated church hall, two congregants unveiled the bookshelf (’the book house’), located at the front of Vrouwenweg, just outside the church building. Books can be placed inside it, but it also serves as a place where people can take books from.