Inzameling voor Geref. ‘Regenboogkerk’ te Epe

Op donderdagavond 29 augustus 2024 wordt bij Villa Bakhuis, IJsseldijk 3 in Veessen, een zangavond in de buitenlucht gehouden waarvan de opbrengst bestemd is voor de afgebrande gereformeerde Regenboogkerk in Epe. Aanvang half acht.

De gereformeerde ‘Regenboogkerk’ te Epe in brand op 20 augustus 2024.

Na de verwoestende brand kwamen de twee organisatoren van de vaker gehouden ‘buitenzangavonden’ bij Villa Bakhuis op het idee om een inzameling te houden voor de getroffen gemeente van de gereformeerde Regenboogkerk. “Dit is niet zomaar een gebouw. Hier werd lief en leed gedeeld. Het was een mooie plek met mooie mensen”, zei een van de organisatoren.

De bedoeling is dat iedereen tijdens de zangavond naar gewoonte een boekje met zangliederen krijgt uitgereikt, waaruit liederen op verzoek gezongen worden, terwijl zangers tussendoor een paar liederen zingen. De toegang is gratis, wel wordt een inzameling gehouden, ten bate van de Regenboogkerk.

De organisatoren, Zwier van der Weerd uit Oene en organist Wilbert Margré uit Nunspeet, weten dat de verzekering wel zal bijspringen en dat voor zondag 25 augustus een dienst in de Grote Kerk gehouden wordt, maar ook daarna moet de gemeente van de Regenboog onderdak hebben. “Voor een gebouw zal huur betaald moeten worden en er zijn dan stoelen nodig. Het is mooi dat wij daarbij een beetje kunnen helpen”. De kerkenraad van de Regenboogkerk reageerde blij op de plannen: ‘Alle hulp is welkom!’

Translation into English:

Fundraising for the ‘gereformeerde’ Regenboogkerk in Epe.

On Thursday evening, August 29, 2024, an outdoor singing event will be held at Villa Bakhuis, located at IJsseldijk 3 in Veessen. The proceeds from this event will be donated to the ‘gereformeerde’ Regenboogkerk in Epe, which was destroyed by fire. The event will start at 7:30 PM.

After the devastating fire, the two organizers of the frequently held “outdoor singing evenings” at Villa Bakhuis came up with the idea of raising funds for the affected community of the ‘gereformeerde’ Regenboogkerk. “This is not just any building. It was a place where joys and sorrows were shared. It was a beautiful place with wonderful people,” said one of the organizers.

The plan is for everyone to receive a booklet with hymns during the singing evening, from which songs can be requested and sung, while singers perform a few songs in between. Admission is free, but a collection will be held for the benefit of the Regenboogkerk.

The organizers, Zwier van der Weerd from Oene and organist Wilbert Margré from Nunspeet, are aware that insurance will help, and that a service is scheduled for Sunday, August 25, in the Grote Kerk. However, the Regenboog Congregation will still need a place to gather afterward. “Rent will have to be paid for a building, and chairs will be needed. It’s great that we can help out a little with that.” The church council of the Regenboogkerk responded positively to the plans: “All help is welcome!”