Uitgebreide uitgave van Kuypers ‘Zeven levens’

Boekpresentatie in ‘Erfgoedcentrum Abraham Kuyper Maassluis’.

Op donderdag 5 september 2024 vindt aan de Hoogstraat 11, in het Erfgoedcentrum Abraham Kuyper Maassluis, de boekpresentatie plaats van een hernieuwde en uitgebreide uitgave van het eerder verschenen boek De zeven levens van Abraham Kuyper door dr. Johan Snel.

de hernieuwde en uitgebreiude uitgave van het boek De Zeven levens van Abraham Kuyper.

Deze nieuwe uitgave verschijnt als nummer 44 van de onvolprezen AD Chartas reeks bij Uitgeverij Vuurbaak te Amersfoort, en wordt tijdens een bijeenkomst in de historische zaal van het Erfgoedcentrum Abraham Kuyper te Maassluis gepresenteerd. “Het boek opent verrassende perspectieven op zeven van Kuypers kleurrijke levens. Voorop de avonturier: Alpinist en wereldreiziger. Daarna volgen zijn beter bekende rollen: gevierd spreker, wetenschapper, activist, journalist en staatsman”.

Elk hoofdstuk is gebaseerd op nieuwe bronnen, telkens met biografische verrassingen. Samen bieden ze een caleidoscopisch beeld van een man wiens veelzijdigheid alleen werd overtroffen door zijn onwaarschijnlijke productiviteit.

“Bewonderaars had hij meer dan tegenstanders, maar zijn gezworen vijanden vormden bijna de complete Nederlandse elite, inclusief de jonge koningin Wilhelmina. Tegelijk was hij de enige van zijn tijdgenoten die internationaal werd gelauwerd als staatsman en dineerde met koningen en keizers”.

Dr. A. Kuyper (1837-1920).

Dr. Abraham Kuyper (1837-1920) was behalve een vruchtbaar schrijver onder meer politicus – oprichter van de (gereformeerde) Anti-Revolutionaire Partij, de eerste Nederlandse politieke partij, predikant, leider van de Doleantie, medestichter van De Gereformeerde Kerken in Nederland (1892), Lid van de Eerste- en Tweede Kamer, minister-president van 1901 tot 1905 en Minister van Binnenlandse Zaken.

Aan de boekpresentatie werken onder meer mee Michele Moorlag-Salcido, M.A., dr. George Harinck en dr. Johan Snel, de schrijver van het boek, die na de presentatie boeken zal signeren. Na afloop van de bijeenkomst is er een receptie.

• Men kan zich tot 1 september 2024 voor de bijeenkomst aanmelden via activiteiten@abrahamkuyper.nu. De toegang tot de bijeenkomst – die georganiseerd wordt door het Archief- en Documentatiecentrum (ADC), Uitgeverij Vuurbaak en Stichting Erfgoedcentrum Abraham Kuyper – is gratis. Het boek De zeven levens van Abraham Kuyper telt 436 pagina’s en is op de bijeenkomst verkrijgbaar voor € 29,99. Donateurs van het ADC krijgen 20% korting.
  • Het boek is ook in de winkel te bestellen. ISBN: 978-90-5560-586-6.

Translation into English:

Extended Edition of Kuyper’s ‘Seven Lives’.

Book Presentation at ‘Abraham Kuyper Heritage Center Maassluis’.

On Thursday, September 5, 2024, the presentation of a renewed and expanded edition of the previously published book’The Seven Lives of Abraham Kuyper’ by Dr. Johan Snel will take place at Hoogstraat 11, in the ‘Abraham Kuyper Heritage Center Maassluis’. This new edition is published as number 44 in the acclaimed ‘AD Chartas series’ by Vuurbaak Publishers in Amersfoort and will be presented during a gathering in the historic hall of the ‘Abraham Kuyper Heritage Center Maassluis’.

“The book opens up surprising perspectives on seven of Kuyper’s colorful lives. First and foremost, the adventurer: Mountaineer and world traveler. Then follow his better-known roles: Celebrated speaker, scholar, activist, journalist, and statesman.”

Each chapter is based on new sources, each with biographical surprises. Together, they offer a kaleidoscopic view of a man whose versatility was only surpassed by his incredible productivity.

He had more admirers than opponents, but his sworn enemies comprised almost the entire Dutch elite, including the young Queen Wilhelmina. At the same time, he was the only one of his contemporaries to be internationally acclaimed as a statesman and dined with kings and emperors.

Dr. Abraham Kuyper (1837-1920) was not only a prolific writer but also a politician – founder of the (‘gereformeerde’) Anti-Revolutionary Party, the first Dutch political party – pastor, leader of the Doleantie, co-founder of ‘The ‘Gereformeerde Kerken’ in the Netherlands’ (1892), Member of both the House of Representatives and the Senate, Prime Minister from 1901 to 1905, and Minister of the Interior.

Among those participating in the book presentation are Michele Moorlag-Salcido, M.A., Dr. George Harinck, and Dr. Johan Snel, the author of the book, who will sign books after the presentation. There will be a reception after the event.

• One can register for the event until September 1, 2024, via activities@abrahamkuyper.nu. Admission to the event – organized by the Archive and Documentation Center, Vuurbaak Publishers, and the Abraham Kuyper Heritage Center Foundation – is free. The book ‘The Seven Lives of Abraham Kuyper’ contains 436 pages and will be available at the event for €29.99. ADC donors receive a 20% discount.

• The book can also be ordered in stores. ISBN: 978-90-5560-586-6.