Gedenkboek 130 jaar Gereformeerde Kerk Nijkerk

Nu te bestellen.

De laatste tijd publiceerden we – dankzij mevr. Willy Klok-Van Dasselaar te Nijkerk – een aantal foto’s betreffende de ingrijpende verbouw en uitbreiding  van de gereformeerde Kruiskerk aan de Venestraat te Nijkerk.

Ter gelegenheid van de ingebruikneming van de vernieuwde Kruiskerk (in september 2017), is op verzoek van de kerkenraad de 130-jarige geschiedenis van de Gereformeerde Kerk te Nijkerk van 1887 tot 2017 in vogelvlucht beschreven. Deze geschiedschrijving wordt aangevuld met ervaringen van predikanten,  een aantal gemeenteleden en vele anekdotes en interviews door mevr. Willy Klok-Van Dasselaar.

Bestellingen.

De prijs van het mooi uitgevoerde boek bedraagt bij voorintekening € 14,95, maar vanaf 16 september 2017 is de prijs € 17,95. Het boek telt 104 pagina’s en is voorzien van mooie foto’s over de 130-jarige geschiedenis van de kerk. Het boek is te bestellen bij mevr. Willy Klok-Van Dasselaar, bij voorkeur via de e-mail: wjklok@hetnet.nl, of telefonisch: 033-245 16 57.

Zodra het boek verschenen is komen we er op terug.

Goede Herderkerk verkocht.

De Goede Herderkerk te Nijkerk.

Zoals we al eerder berichtten, wordt na de ingebruikneming van de nieuwe Kruiskerk, de gereformeerde Goede Herderkerk aan het Willem-Alexanderplein afgestoten. Deze kerk is – met de bijbehorende kosterswoning – inmiddels verkocht aan de Evangeliegemeente De Ark van de Gasthuisstraat.