Documentaire ‘Nieuwe Kruiskerk’ te Nijkerk te zien op lokale TV

Op maandagavond 24 december, Eerste Kerstdag en Tweede Kerstdag is de documentaire ‘De Nieuwe Kruiskerk’ in Nijkerk te zien op de lokale televisie bij OmroepN.

Het interieur van de Nieuwe Kruiskerk te Nijkerk (foto: Reliwiki).

De documentaire, die gemaakt werd door Olaf Koelewijn, vertelt de geschiedenis van honderddertig jaar Gereformeerde Kerk in Nijkerk ‘waarin samenhorigheid en zingeving belangrijke elementen zijn.’  Behalve de ontstaansgeschiedenis en de bouw van Kruiskerk worden ook de bouw en sluiting van de Goede Herderkerk, de grote brand in 1975, die de Kruiskerk in de as legde, en het verhaal van de laatste grote verbouwing in 2017 (link) uitvoerig verteld en getoond. Verder vertellen gemeenteleden hun persoonlijke geschiedenis die zij met de kerk hebben.

De documentaire is op alle genoemde avonden te zien om 20:00 uur op de lokale televisiezender.