Vernielingen aan kerk Onnastraat Steenwijk

Bijna dagelijks worden vernielingen gepleegd aan en bij de voormalige gereformeerde kerk aan de Onnastraat in Steenwijk.

De voormalige gereformeerde kerk aan de Onnastraat in Steenwijk (foto: Reliwiki)

Het doelwit zijn onder meer de mooie glas-in-lood ramen van het gemeentelijk monument, die ingegooid worden; maar ook wordt zo nu en dan geprobeerd brand te stichten. Volgens omwonenden zouden de wandaden  worden gepleegd  door  jongeren die geregeld in de omgeving van de kerk rondhangen.

Onenigheid.

Omdat er onenigheid is tussen de eigenaar van de voormalige kerk (Onna B.V.) en de aannemer, ligt de bouw van de geplande achtendertig wooneenheden in en bij de kerk  sinds eind december 2018 stil. Daarna liet ook Valuas Zorggroep weten van medewerking aan het project af te zien. Onna B.V. onderhandelt momenteel met andere zorggroepen om het plan alsnog door te zetten.