“Symbolische sluitsteen van de Maranathakerk te Castricum”

Digitale versie van gedenkboekje online.

De Maranathakerk te Castricum is verkocht, het kruis is van het kerkdak gehaald en het naambord van de gevel verwijderd, maar het mooie gebouw blijft behouden!

Het kruis op de Maranathakerk (foto: ‘Herinneringen aan de Maranathakerk’, collectie Johan Streefland).

Een foto van het verwijderde kruis hangt in de Dorpskerk. Het kruis zelf heeft een mooie plek gekregen op het kerkhof naast de toren.

Als symbolische sluitsteen staat het digitale boekje over de sluiting
van en herinneringen aan de Maranathakerk te Castricum sinds donderdag 9 juli 2020 op de website van de plaatselijke Protestantse Gemeente. Zowel de schrijver van het boekje, de heer Ernst Mooij, als de webredactie  van de PG Castricum vonden ook dat het in een kleine oplage gedrukte papieren boekje met Herinneringen aan de Maranathakerk te Castricum voor een groter publiek toegankelijk moet zijn en zorgden er voor dat de digitale versie in PDF-formaat alsnog op de website van de Protestantse Gemeente te lezen is.