Kerk Zevenbergen wil ‘anders’ kerk zijn

Onthulling nieuwe naam op 11 september 2021.

De Gereformeerde Kerk in het Noord-Brabantse Zevenbergen werkt aan een plan om de kleiner wordende gemeente niet alleen in stand te houden, maar liefst ook uit te breiden.

De gereformeerde kerk te Zevenbergen (foto: met dank aan de heer G. Kuiper te Appingedam).

Een van de onderdelen van dat plan is een nieuwe naamgeving, die ook tot uiting komt op de gevel van het kerkgebouw in de Stationsstraat. De voorzitter van de kerkenraad verklaarde: ,,Veel mensen weten niet eens dat we bestaan! Daar willen we verandering in brengen met nieuwe activiteiten, zoals bijvoorbeeld brunchdiensten. Die zijn niet alleen bedoeld voor gemeenteleden, maar juist ook voor niet-gemeenteleden.”

Een parttime kerkelijk werker.

Toen de predikant onlangs vertrok besloot de kerkenraad een parttime kerkelijk werker aan te stellen. Deze zal zich de komende twee jaar bezinnen op nieuwe activiteiten, die ook voor niet-gemeenteleden aantrekkelijk kunnen zijn. ,,We willen als geloofsgemeenschap meer naar buiten treden en daar hoort ook nieuwe naamgeving op de gevel bij”, aldus de kerkenraadsvoorzitter.

,,Die nieuwe naam gaan we onthullen op zaterdag 11 september, dat is het weekend van het nieuwe kerkelijk jaar, dat op zondag 12 september begint. Wie weet kan ook de burgemeester van Moerdijk er die dag bij zijn”. Hij wordt in elk geval uitgenodigd en de kerkenraad is vast van plan er een feestelijke gebeurtenis van te maken.