Uitbreiding Hoofddorpse Marktpleinkerk ‘ronder’

Zoals we eerder berichtten wordt de protestantse (voormalig gereformeerde) Marktpleinkerk in Hoofddorp uitgebreid.

Zo zou de uitbreiding er volgens de nieuwste plannen moeten uitzien. Beeld: Architecten.

De plannen voor de vergroting van de kerk zijn inmiddels aangepast. In het nieuwe ontwerp krijgt de kerk rondere vormen. Dat is de meest in het oog springende verandering op weg naar het definitieve ontwerp.

In 2019 sloot de Algemene Kerkenraad van de Protestantse Gemeente een eventuele sloop van de beeldbepalende Marktpleinkerk nog niet uit. Nú wordt het gebouw meegenomen in de herontwikkeling van het ernaast gelegen Dik Tromplein en blijft de Marktpleinkerk behouden, wordt ze zelfs uitgebreid. De uitbreiding was aanvankelijk hoekig gepland. “De rondere vormen sluiten beter aan bij de gebogen vorm van het dak. Het omarmt als ware het bestaande gebouw”.