Fusiedienst in kerk Kollumerzwaag

In de protestantse (voormalig gereformeerde) Grutte Tsjerke in Kollumerzwaag werd zondagmiddag 9 oktober 2022 in een feestelijke dienst de fusie bekrachtigd tussen De Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente tot Protestantse Gemeente Kollumerzwaag.

De protestantse (voormalig gereformeerde) ‘Grutte Tsjerke’ te Kollumerzwaag.

Op 31 december 2019 was de fusie al bij de notaris geregeld, maar door de coronamaatregelen was het organiseren van een feestelijke dienst meerdere keren uitgesteld. De kerkgangers konden via een livestreamverbinding op het beeldscherm in de kerk zien hoe ds. J.P. Strietman uit Heinkenszand en dhr. P. Knijff uit Raard, kerkelijk werker, de vlag van de Protestantse Gemeente hesen voor de kerk.

In de dienst trad het gelegenheidskoor van Kollumerzwaag meerdere keren op. Na afloop was er nog een gezellig samenzijn voor de gemeenteleden en andere belangstellenden met koffie en gebak en een hapje en een drankje.