Kerk Kootwijkerbroek opgeheven

De kleine Gereformeerde Kerk aan de Veluweweg 160 in het Gelderse Kootwijkerbroek is per 1 januari 2023 opgeheven; op zaterdag 31 december 2022 hield zij een bijzondere samenkomst en op 1 januari 2023 werd de laatste dienst gehouden.

Het interieur van de kerk te Kootwijkerbroek (foto: Geref. Kerk Kootwijkerbroek).

De kerk te Kootwijkerbroek is – zoals wij al eerder meldden – met ingang van 1 januari 2023 opgenomen in de Gereformeerde Kerk te Voorthuizen.

De Gereformeerde Kerk in Kootwijkerbroek sloot zaterdag 31 december 2022 en zondag 1 januari 2023 op indrukwekkende wijze een tijdperk af. Zaterdag maakten ongeveer tachtig mensen gebruik van de gelegenheid om het kerkgebouw voor de laatste keer te bezoeken en zondag was er een afscheidsdienst die werd bijgewoond door honderdtien mensen.

De liturgische voorwerpen worden de kerk uitgedragen (foto: Barneveldse Krant, Bram van den Heuvel).

De bijzondere samenkomst stond zondag onder leiding van ds. Gerrit Heuver, die zich de laatste jaren heeft ingespannen om de kerk van Kootwijkerbroek te begeleiden bij de zoektocht naar een nieuwe toekomst, wat uiteindelijk leidde tot het samengaan met de Gereformeerde Kerk te Voorthuizen.