‘Vredekerk’ De Lier geheel vernieuwd

In het Zuid-Hollandse De Lier is de protestantse (voormalig gereformeerde) Vredekerk aan de Koningin Wilhelminastraat 1 inmiddels voltooid. Dat kostte overigens meer dan 3.000 vrijwilligersuren.

De toestand na de renovatie van de ‘Vredekerk’ te De Lier (ill.: Protestantse Gemeente De Lier).

Zoals we al eerder meldden duurde de grote verbouwing maanden, maar naar het oordeel van de kerkenraad mag het resultaat er zijn. De kerkbanken in het middendeel van de kerkzaal zijn vervangen door stoelen, geplaatst op een bij het geheel kleurend tapijt. Aan de kant van de Emmastraat en de Hoofdstraat zijn de kerkbanken behouden. Aan de kant van de Koningin Wilhelminastraat is in de kerkzaal een ontmoetingsruimte gemaakt met zitbanken en statafels. En er is nu ook een toilet bij de hoofdingang.

De protestantse (voormalig gereformeerde) ‘Vredekerk’ te De Lier.

De Vredekerk kan er op deze manier weer een tijdje tegenaan, aldus de kerkenraad van de Protestantse Gemeente De Lier: ‘Voor jong en ouder, een huis voor de ziel voor mensen van de huidige en de komende tijd, dat naast aandacht voor ouderen ook een plaats wil bieden aan gezinnen en de jeugd die in de kerk kunnen vinden waar de ziel naar zoekt’. Er kunnen in de Vredekerk nu weer kerkdiensten gehouden worden.