Verkoopproces ‘De Fontein’ Dokkum begint

De regiegroep, die door de kerkenraad van de Protestantse Gemeente te Dokkum-Aalzum-Wetsens benoemd werd, heeft met de makelaar een tijdpad voor het verkoopproces van de protestantse (voormalig gereformeerde) kerk De Fontein aan Op de Keppels te Dokkum vastgesteld. Zo deelde de kerkenraad mee.

De Fontein te Dokkum.

Alle beschikbare informatie over het met een laatste dienst buiten gebruik gestelde kerkgebouw is verzameld, en aanvullend onderzoek zal worden gedaan, zodat alle voor de verkoop belangrijke informatie voor kopers vertrouwelijk beschikbaar komt via de makelaar. De start van de verkoop is vastgesteld op 30 januari 2024. Tijdens een tweetal besloten kijkdagen kunnen eventuele belangstellenden het gebouw bekijken en uiterlijk op 28 maart 2024 een bieding bij de makelaar deponeren. Uiteindelijk neemt de kerkenraad een besluit over de gunning. “Zoals in eerdere berichtgeving al is aangegeven is daarbij niet alleen de hoogste opbrengst leidend”. Enkele weken na de gunning zal De Fontein dan daadwerkelijk worden overgedragen aan de koper.

De Fontein te Dokkum.

Overigens wordt op zaterdag 3 februari 2024 een ‘verkoopdag inventaris’ gehouden. Gehoopt wordt dat zoveel mogelijk spullen een herbestemming kunnen krijgen, zoals bijbels, liedboeken, metalen kasten en onder meer ook de oude stoelen en tafels uit de Grote Kerk, die immers overbodig werden doordat de meubels uit De Fontein in de Grote Kerk geplaatst werden.