Weer vluchtelingen in Ontmoetingskerk Sleen?

Het is al weer twee jaar geleden dat de kerkenraad van de protestantse gemeente in het Drentse Sleen besloot de (voormalig gereformeerde) Ontmoetingskerk aan De Koepen 1a ter beschikking te stellen van Oekraïense vluchtelingen.

De Ontmoetingskerk te Sleen (Dr.).

Daarvoor werd een jaarcontract afgesloten met de burgerlijke gemeente Coevorden. Sindsdien verblijven vijfentwintig Oekraïense vluchtelingen in het kerkgebouw, nadat het een flinke interne verbouwing had ondergaan om de opvang mogelijk te maken.

Omdat binnenkort de tweede termijn van het contract met de burgerlijke gemeente Coevorden afloopt moet de kerkenraad een besluit nemen over de vraag of het contract verlengd moet worden of niet.

Dat is de reden dat de kerkenraad de gemeenteleden na de kerkdienst in de Dorpskerk van zondag 3 maart 2024 zal bijpraten en hun mening wil horen.