Kerk ‘s-Graveland naar ‘Bethlehem’ Hilversum

Laatste kerkdienst gehouden in ‘De Graankorrel’ de ‘s-Graveland.

Enige tijd geleden berichtten we over de pogingen om de Protestantse Gemeente (voorheen Gereformeerde Kerk) ‘De Graankorrel’ in het Noord-Hollandse ‘s-Graveland bij de Protestantse Gemeente te Hilversum te voegen.

De protestantse, voorheen  gereformeerde kerk te ‘s-Graveland is nu gesloten.

Die plannen zijn inmiddels definitief uitgewerkt: op a.s. zondag 7 juli 2024 zal de Protestantse Gemeente ‘De Graankorrel’ tijdens een ‘welkomdienst’ worden  opgenomen in de Protestantse Gemeente te Hilversum, en wel in de Bethlehemkerk aan de Loosdrechtseweg.

Dat was dan ook de reden dat op zondag 30 juni 2024 de laatste dienst in ‘De Graankorrel’ aan het Zuidereinde in ‘s-Graveland gehouden werd.

Audio weergave van de laatste dienst.

Van de dienst in de Graankorrel ontvingen we de link naar een audio-weergave van de dienst, die we hieronder overnemen. Voor het verloop van de dienst verwijzen we naar de Orde van Dienst.

Uiteraard zullen we over de dienst in de Bethlehemkerk, die op 7 juli 2024 gehouden wordt, op maandag 8 juli nader berichten.

Gereformeerd Loosdrecht ging ook naar Bethlehemkerk.

In 2022 werd ook de Gereformeerde Kerk te Loosdrecht in dezelfde Bethlehemkerk te Hilversum opgenomen. Daarom werd op 4 september dat jaar in de kerk van Loosdrecht de laatste dienst gehouden, en volgde de week daarop, op 11 september, in de Bethlehemkerk van Hilversum de dienst waarin de kerk van Loosdrecht in de Protestantse Gemeente van Hilversum werd opgenomen.

Translation into English:

Church ’s-Graveland Moves to ‘Bethlehem’ Hilversum.

Last Service Held in ‘De Graankorrel’ in ‘s-Graveland.

Some time ago, we reported on the attempts to merge the Protestant Congregation (formerly the ‘Gereformeerde Kerk’) ‘De Graankorrel’ in ‘s-Graveland, North Holland, with the Protestant Congregation in Hilversum.

These plans have now been definitively worked out: next Sunday, July 7, 2024, the Protestant Congregation ‘De Graankorrel’ will be incorporated into the Protestant Congregation in Hilversum during a ‘welcome service’, which will take place in the ‘Bethlehem Church’ on Loosdrechtseweg in Hilversum.

This was also the reason that on Sunday, June 30, 2024, the last service was held in ‘De Graankorrel’ on Zuidereinde in ‘s-Graveland.

Of course, we will report further on Monday, July 8, on the service in the ‘Bethlehem Church’, which will be held on July 7, 2024.

‘Gereformeerd’ Loosdrecht Also Went to Bethlehem Church.

In 2022, the ‘Gereformeerde Kerk’ in Loosdrecht was also incorporated into the same ‘Bethlehem Church’ in Hilversum. Therefore, on September 4 of that year, the last service was held in the church of Loosdrecht, and the following week, on September 11, the service in which the Loosdrecht church was incorporated into the Protestant Congregation of Hilversum, took place in the Bethlehem Church of Hilversum.