Laatste dienst geref. kerk Lemmer

De laatste dienst in de gereformeerde kerk aan de Nieuwburen in het Friese  Lemmer wordt gehouden op zondag 8 december 2019.

De gereformeerde kerk aan de Nieuwburen te Lemmer.

De dienst begint om half tien en wordt geleid door ds. E. van der Sluis uit Joure. Zoals we al eerder berichtten wordt de kerk per 1 januari 2020 verkocht. In verband met het moeizame eenwordingsproces wil men niet te veel nadruk leggen op deze buitengebruikstelling, maar er ook niet aan voorbijgaan. Daarom wordt het geen officiële dienst met formeel genodigden en sprekers, maar een gewone adventsdienst die dan afgesloten wordt met een liturgische buitengebruikstelling. Daarom is de dienst ook niet ’s middags, maar ’s morgens. We komen op deze ‘laatste dienst’ terug op maandag 9 december 2019.

Geschiedenis van de Gereformeerde Kerk te Lemmer