Eerste dienst ‘DGK Assen’ in ‘Kruispunt’ Bovensmilde

Het kerkgebouw van de voormalige Gereformeerde Kerk te Bovensmilde, Het Kruispunt aan de Ds. L. Dijkstrastraat is, mét de bijbehorende pastorie, kort geleden (zoals we eerder al meldden) verkocht aan De  Gereformeerde Kerk (hersteld) Assen e.o., behorende tot een klein kerkgenootschap dat zich in 2004 van de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt) afscheidde.

De vroegere gereformeerde kerk te Bovensmilde (eigen foto).

Eerste DGK-dienst.

Op jl. zondag 24 januari 2021 werd nu de eerste dienst in Het Kruispunt gehouden. Daarin ging de eigen predikant, ds. M. Dijkstra voor. De gemeente telt ongeveer 140 leden.

Aanvankelijk kwam deze streekgemeente als De Gereformeerde Kerk (hersteld) van Noord-Nederland met ingang van zondag 25 januari 2004 bijeen in de gehuurde oude Hervormde kerk te Midwolde bij Leek, later hield men diensten in onder meer een tweetal gebouwen van de Protestantse Gemeente van Beilen. Sinds 2006 wordt als naam van de gemeente De Gereformeerde Kerk te Assen e.o. gebruikt.