Westerkerk Bergentheim wordt kinderopvang

De Protestantse Gemeente in het Overijsselse Bergentheim nam op 22 januari 2023 afscheid van de protestantse, voormalig gereformeerde Westerkerk aan de Dr. H.J. Postlaan. Voor het kerkgebouw werd een nieuwe bestemming gezocht. Twee initiatiefnemers, die hun stichting – naar hun voornamen – AnneMoon  noemen, openen er een kinderdagverblijf.

De Westerkerk wordt verbouwd….

Sinds AnneMoon vijf jaar geleden in Mariënberg de eerste kinderopvang opende, is het aantal ouders dat gebruik wil maken van de kinderopvang gegroeid. Niet alleen in Mariënberg, maar ook in Bergentheim. De (voormalig gereformeerde) Westerkerk wordt momenteel ingrijpend verbouwd. Na de kerstvakantie wordt in de voormalige kerk kleinschalige opvang geboden aan kinderen van 0 tot 12 jaar, verdeeld over drie leeftijdsgroepen. De zaaltjes worden zo ingericht dat de karakteristieke elementen van de kerk zoveel mogelijk in het zicht blijven. Buiten zal er voor alle kinderen genoeg ruimte zijn om te spelen en te bewegen. Op zaterdag 6 januari 2024 is er een Open Dag tussen 9.30 tot 16.00 uur.