Eind aan bewogen periode in Kerk Meppel

Er is een eind gekomen aan een bewogen periode van onzekerheid in de Protestantse Gemeente te Meppel over de vraag wat met de voormalig hervormde Grote- of Mariakerk moet gebeuren.

De voormalig hervormde Grote- of Mariakerk te Meppel.

Omdat de kerkenraad er in 2019 voor gekozen had de (voormalig gereformeerde) Oude Kerk aan de Groenmarktstraat als enig protestants kerkgebouw aan te houden, die kerk ingrijpend te renoveren en daar onder de nieuwe naam De Samenstroom’ in het vervolg alle activiteiten van de Protestantse Gemeente te laten plaatsvinden en de Mariakerk af te stoten, ontstond veel onrust in de gemeente.

Nu besloten is de Grote- of Mariakerk te verkopen aan Annerie Kremer ‘wordt de kerk weer een middelpunt van Meppel en wordt het gebouw teruggegeven aan de Meppelers’. De plannen van de nieuwe eigenaar gaan er namelijk vanuit dat de Mariakerk weer door en voor de Meppelers gebruikt wordt.